Klinik Psikolog Melike Polat
2018 yılında Hasan Kalyoncu Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nden mezun oldum. Lisans eğitimim sırasında Gaziantep Çocuk İzlem Merkezi (ÇİM) ve Şehitkamil Devlet Hastanesi Psikiyatri Polikliniği’nde staj yaparak teorik bilgilerimi uygulamalı deneyimlerle pekiştirdim.
İstanbul Rumeli Üniversitesi Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamladım. Yüksek lisans tezimi, “Kilis İlinde 15-18 Yaş Grubu Mülteci Ergenlerde Baş Etme Stratejileri, Öfke ve İyimserlik Arasındaki İlişki” konusunu araştırarak hazırladım.
2018-2024 yılları arasında, çeşitli sivil toplum kuruluşlarının Birleşmiş Milletler projelerinde görev aldım. Bu süreçte, dezavantajlı yerel ve misafir topluluklara yönelik çocuk, ergen ve yetişkin grupları için psikososyal destek, bireysel psikososyal danışmanlık ve psikoterapi hizmetleri sundum.
2017-2019 yılları arasında, World Confederation of Existential Therapy (WCET) ve Federation of Existential Therapists of Europe (FETE) tarafından onaylı Temel Varoluşçu Analiz Eğitimi’ni tamamlayarak Psikoterapist unvanı aldım. Bu eğitim kapsamında hazırladığım “Søren Kierkegaard ve Heidegger’in Kavram Çalışmaları” başlıklı proje ödevimi başarıyla sunarak varoluşçu analiz alanında yetkinlik kazandım.
Mesleki yolculuğum boyunca bireylerin psikolojik iyi oluşlarını desteklemeyi, yaşamlarına anlam katmayı ve ruhsal denge kurmalarına yardımcı olmayı hedefledim. Şu anda çocuk, ergen ve yetişkinlerle psikoterapi hizmetlerimi sürdürmekteyim.
Varoluşçu Terapi
Varoluşçu psikoterapi, bireyin yaşadığı sorunlara yüzeysel bir çözüm sunmaktan ziyade, bu sorunların yaşamında nasıl bir anlam taşıdığını ve hangi bağlamlarda ortaya çıktığını derinlemesine inceler. Bu yaklaşım, tamamen sorunsuz bir yaşam arayışından çok, hayatın doğal olarak getirdiği zorlukları anlamlandırma ve dönüştürme çabası üzerine odaklanır.
Bu terapi türü, bireyin kendi mevcut durumunu daha iyi kavrayarak, kendisine koyduğu sınırların ötesine geçebileceği yeni alanlar yaratmasına destek olmayı hedefler. Varoluşçu psikoterapi, farklı felsefi düşüncelerden ve yaklaşımlardan beslenir; aynı zamanda Logoterapi, Dasein Analizi, Varoluşçu Grup Terapisi ve Varoluşçu Çift Terapisi gibi çeşitli yöntemleri bir araya getirerek çok yönlü bir bakış açısı sunar.
Bir insanı tam anlamıyla anlayabilmek, onun yaşadığı dünyayı da dikkate almayı gerektirir. Kendi benliğini tanımak ve çevresindeki dünyayı kavramak, bireyin daha özgür hissetmesini sağlar; bu da yaşamı daha dolu, anlamlı ve canlı bir hale getirir. Yaşanan zorluklar veya ortaya çıkan belirtiler, kişinin hayatını tam anlamıyla deneyimleyemediğinin ya da anlamlandıramadığının bir göstergesi olabilir.
Seans Detayları
- Seanslar tercihinize göre çevrim içi (online) veya yüz yüze gerçekleştirilmektedir.
- Seanslar genellikle haftada bir olacak şekilde, sizin ve benim uygunluğuma göre belirlenen gün ve saatte düzenlenmektedir.
- Terapi süreci, sizin ihtiyaçlarınıza göre şekillenen uzun vadeli bir yolculuk olabilir.
- İptal durumlarında, seans saatinden en az bir hafta önce haber vermeniz yeterlidir.
- Seans ücretleri hakkında bilgi almak için benimle iletişime geçebilirsiniz.
Katıldığım Seminer ve Konferanslar
Seminer
- Okul Psikolojisinde Güncel Konular, Hasan Kalyoncu Üniversitesi 2017
- Aile Terapisi/Psikoloji Gündemi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi 2016
Konferans
- Ulusal Varoluşçu Psikoterapiler Konferansı Varoluşçu Buluşmalar-8 Azim ve Akış Konferans, Varoluşçu Akademi 2024
Atölye
- Terapistin Azmi ve Akışı: Fenomenolojinin Şifreleri, Dr. Ferhat Jak İçöz, Varoluşçu Akademi 2024
Katıldığım Eğitimler
- Temel varoluşsal analiz eğitimi, Varoluşçu Akademi İstanbul, 2017-2019
- RDDT&BDT Terapi Ekolü, Rasyonel Psikoloji Enstitüsü 2021
- Aile ve Çift Terapisi Eğitimi (1.Düzey), İlişki Pusula Aile Araştırma Enstitüsü 2018
- Göz Hareketleriyle Duyarsızlaştırma ve Yeniden İşleme eğitimi (EMDR-1.Düzey ), Davranış Bilimleri Enstitüsü (DBE) 2022
- Çocuk Merkezli Oyun Terapisi, Lena Psikoloji 2019
- Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Sağlamlık Eğitimi, Esse Psikoloji 2019
- Çocuk Psikopatolojisi, Ahenk Psikoloji 2017
- Yas ve Ölüm psikolojisi, Kim Psikoloji 2020
- Hasta ve Yakını Psikolojisi, Kim Psikoloji 2020
- Çocuk Değerlendirme Testleri Eğitimi, LOGOS Psikoloji 2019
- Ankara Gelişim Tarama Envanteri
- Cattell 2A Zeka Testi
- Frostig Görsel Algı Testi
- Gessel Gelişim Figürleri Testi
- D2 Dikkat Testi
- Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
- Peabody Resim - Kelime Eşleştirme Testi
- Benton Görsel Bellek Testi
- Kelime Söyleyiş Testi
- Good Enough Harris Bir İnsan Çiz Testi
- Porteus Labirentleri Testi
- Bender Gestalt Görsel Motor Algılama Testi
- Frankfurter Dikkat Testi
- Burdon Dikkat Testi)
- Cümle Tamamlama Testi
- MMPI Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri, LOGOS Psikoloji 2019
- Saha Çalışanına Destek Oturumu, TARDE & UNICEF 2024
- Afet Sahasında İntihar Yönetimi, TARDE & UNICEF 2024
- Zor Koşullarda Zor Anne ve Babalar, Zor Çocuklarla Çalışmak, TARDE & UNICEF 2024
- İnsan Ticareti Eğitimi, ASAM 2024
- Birlikte İyileşmek (Yapılandırılmış Grup Oturumu), ASAM 2024
- İş Sağlığı Güvenliği (İSG), ASAM 2024
- Deprem Bölgesi Personeline Yönelik Koruma Eğitimi, ASAM 2024
- Beslenme Danışmanlığı Eğitimi, UNICEF 2024
- Erken Çocukluk Eğitimi & Erken Çocukluk Danışmanlığı, UNICEF 2024
- Cinsel Sömürü ve İstismarın Önlenmesi (PSEA), ASAM 2024
- Cinsiyete dayalı şiddet ve Vaka Yönetimi Eğitimi, IBC 2022
- Koruma ve Kapasite Geliştirme Eğitimi, IBC 2022
- Özel Gereksinimli Bireylerle İletişim Eğitimi, SENED NGO 2020
- Çevrimiçi Danışmanlık ve Psikososyal Destek Web Seminerleri, GIZ 2020
- Güneydoğu Türkiye Bölgesi /STK ve BM Kurumlarına Yönelik Temel Mülteci Grupları Eğitimi, UNFPA 2020
- MHPSS Atölyesi, IOM 2019
- TAPV Kadın Sağlığı Koruyucu Eğitici Eğitimi, GIZ 2019
- Toplum Temelli Korumaya İlişkin Eğitimi, UNHCR 2019
- 0-6 Yaş Çocuklarda Konuşma ve Dil Gelişimi- Gecikmiş Konuşma ve Dil Gelişiminde Eğitsel Müdahale Eğitimi", Kaldıraç Kutusu: Herkes İçin Oyun Projesi (LEGO Vakfı) & ASAM 2024